FORENINGSPORTAL Foreninger i Engerdal

Elgå Idrettslag

Idrett

Elgå Idrettslag ble stiftet i 1928. Idrettslagets hovedoppgave er å legge til rette for idrett og fysisk aktivitet for fastboende, hytteeiere og tilreisende generelt. Vi tilrettelegger for aktiviteter gjennom hele året, og drifter ei lysløype -og langrennsløyper, fotballbane, universelt utformet sti, turstier, gapahuker og lavvoer. Vi gjennomfører flere arrangementer i løpet av året, deriblant karusellrenn -og påskearrangementet "Familiedag i Litjbekkdalen".

Engerdal Bridgeklubb

Engerdal Bridgeklubb er en aktiv klubb med 40-50 medlemmer. Vi spiller fast hver tirsdag, med svært få unntak (jul, påske og elgjakt). Vi ønsker også å være et tilbud til hyttefolket i kommunen. Ta gjerne kontakt med Jo-Gaute Åsgård, tlf. 97017308, hvis du vil være med oss en tirsdagskveld. ¨ Følg også vår hjemmeside for mer info.

Engerdalsdagene

Kultur

Årets hovedkomite er godt i gang med planlegging av årets dager, og det meste av artister er på plass🎶🎤. Årets arrangement vil finne sted fra 1-4 august. Vi trenger som tidligere år sponsorer av alle slag - fra næringslivet, innbyggere og hyttefolk - for å lykkes. Ta kontakt hvis du ønsker å bidra som; ● Sponsor (penger eller tjenester) ● Kakesponsorer til kirkekaffen ● Festvakt eller annen komité under dagene OG: billetter til kveldsarrangementene ligger nå ute, og kan kjøpes på https://engerdalsdagene.hoopla.no

Femund Jeger- og Fiskerforening

Friluftsliv og natur

Femund JFF er ei forening under Norges Jeger- og fiskeforening. FJFF vart skipa i 2020 etter ein fusjon mellom tri foreningar. Vi har faste aktivitetar for born og unge gjennom JOFS og har fleire helgeaktivitetar for ungdom med Femund Ung. Vi gjennomførar Jegerprøvekurs og har kurs og foredrag med jevna.

Femundselva Historielag

Kultur

Femundselva historielag har som formål å gjøre tilgjengelig det som har historisk interesse for Elvdalsområdet; slik som merking av gamle stier, restaurere byggverk, skilting til gamle kulturminner, samle tilgjengelig historisk materiale, arrangementer av kulturhistorisk interesse, osv.

Heggeriset Vel

Bygdelag/velforening og ungdomslag

Velforening i Heggeriset som i hovedsak drifter Heggeriset Samfunnshus.

Heme Dine

Kultur

Heme dine er en folkemusikk-, folkedans- og friluftsfestival som arrangeres utendørs på fjellet i Engerdal hvert år i midten/slutten av juli måned. I tillegg til festival arrangerer Heme dine egen sommerleir for barn og ungdom parallellt med festival, og har konsertserien Hemom gjennom hele året. Heme dine betyr hjemme hos deg, og er et lokalt dialektuttrykk.

Historielaget Kvennsten

Interesse

Historielaget Kvennsten ble stiftet i 1994. Vi brenner for gammel og nyere historie i og rundt Heggeriset. Vi driver også med merking og rydding av gamle stier og ferdselsveier. Vi arrangerer turer og aktivitetsdager. Alle er hjertelig velkomne hos oss 🌺

Hlf Engerdal

Helse og humanitær

Vi er en forening under Hørselshemmede Landsforbund. Vi jobber for å hjelpe mennesker som trenger hjelp til f.eks å få ordnet seg høreapparater. Vi arrangerer også hørselskafe, bussturer, basar og møter hvor du kan treffe likesinnede. Alle er velkommen hos oss.

Kopparleden Teaterlag

Kultur

Regionalt teaterlag som skaper unike scenekunstopplevelser i Engerdals ødemark, med profesjonelle aktører innen scenekunst, musikk og tradisjonshåndverk, i samspill med regionale amatører. Utendørsteatret "Anna i ødemarka" er vår største produksjon og spilles neste gang 6,.-10 august 2025

Lillebo Vel

Bygdelag/velforening og ungdomslag

Foreningen jobber for grendas ve og vel, gjennom fellesorganiserte sosiale treff og aktiviteter.

Sosiale media

2024 © Foreningsportal